Sider

mandag den 15. august 2011

Svensk sommerhygge

Den sidste uge har jeg tilbragt i mine forældres ødegård i Sverige. Dagene har bestået af sommerhygge, loppistures, bagning, jazzkoncert osv.

Stedet er helt fantastisk og omgivelserne er smukke, efter en uge deroppe er kroppen altid mere udvilet og frisk end normalt.

Billederne herunder viser lidt af de dejlige oplevelser der har været.







 Som en lille opfølgning på min isguide, vil jeg i Sverige klart anbefale SIA is, meget lækker flødeis i både økologiske og ikke økologiske varianter.


 


Billederne af kanelsneglene er dedikeret til en god veninde, og på hendes opfordring kommer opskriften her:

Dej:

50 g. Smør
2,5 dl. Sødmælk
25 g. Gær
0,75 dl. Sukker
1/4 tsk. Salt
400 g. Hvedemel

Fyld:

75 g. Smør
1 dl. Sukker
1 spsk. Kanel

1 Æg til pensling.

Smør og mælk varmes og piskes sammen, gæren smuldres herefter i. Sukker, salt og hvedemel tilsættes og dejen ældes godt. Dejen hæver i 40 min.

Smør til fyld varmes og blandes med sukker og kanel til en masse der kan smøres ud.

Dejen rulles ud i to stykker, og smør massen påføres. Dejen rulles til en roulade, og herefter skæres der så der i alt bliver ca. 20 snegle. Efter at have skåret sneglene lægges de på en bageplade og masses flade.

Sneglene efterhæver 40 min.

Sneglene pensles med æg. Herefter bages sneglene på 225 grader i ca 6-10 min.

Velbekomme :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar