Sider

tirsdag den 16. august 2011

Svensk kunst og antikke møbler

På min Sveriges tur i sidste uge fandt jeg bl.a. dette smukke gamle teak skab, møblerne på loppemarkederne i Sverige er ekstremt billige i forhold til hvad de sælges for i DK. Efter en god omgang slibning og oliering var skabet fint som nyt, med en snert af patina.




Ud over dette fine møbel købte jeg også en smuk gammel amerikansk rejsekuffert i rød og sort, den kommer på bloggen når den har været igennem en kærlig resturering.

I Sverige er de i den grad med på den nordiske kunst ånd, jeg er ikke så meget til almindelig klassisk kunst, men synes at både grafisk og foto kunst er meget interessant. Terrese Sennerholdt laver nogle super cool statement prints, hendes kunst kan bl.a. købes hos Stilleben i København. Hendes statements kan ses på hendes hjemmeside www.theresesennerholtshop.se


Jeg har hørt flere forskellige meninger om udstillingen af Olafur Eliasson - Din blinde passager på Arken, og vil helt sikkert selv besøge stedet for at danne min mening om udstillingen.

http://www.arken.dk/content/dk/kunst/udstillinger/utopia_-_olafur_eliasson_-_din_blinde_passager

God tirsdag til jer alle :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar