Sider

torsdag den 3. november 2011

Perlespelts risotto m. spinat og peberfrugt

Risotto er blevet en af mine svagheder, elsker den cremede smag og konsistens.

Her til aften lavede jeg denne udgave, lidt anerledes og super lækker. Dertil lavede jeg en klassisk salat af hjerte salat, feta, agurk, tomat og oliven.


Perlespelt risottoen laves således:
Til 1-2 personer.
1 fed hvidløg
1 lille løg
150 g. spinat(frossent)
En halv rød peberfrugt
2 dl. grøntsagsbouillon
2 dl. hvidvin.
100 g. perlespelt
En god håndfuld frisk revet parmesan ost.

Spinaten tages op nogle timer før, så den er optøet til retten startes. Hvidløg og løg hakkes og puttes på i den varme gryde i olien, svitses i 2-3 min. Perlespelt tilsættes og svitses med til løgene er klare. Hvidvinen tilsættes, der omrøres til al væden er fordampet. Bouillon tilsættes, retten små koger i ca. 10 min. eller til perlespelten er mør og lækker. Peberfrugterne er i mellem tiden blevet skåret i små tern, de tilsættes nu sammen med spinaten. Retten vendes til den er godt sammenblandet. Lige inden servering tilsættes parmesanen og røres godt rundt. Herefter er det bare at anrette retten lækkert.

Bon appetit/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar