Sider

mandag den 9. januar 2012

Jumbo chokolade muffins

I det tidligere indlæg viste jeg mine fine nye jumbomuffinsforme, så mente det var på tide at giveren af dem skulle have dem med et lækkert indhold.

Jeg gik derfor på jagt efter en god chokolademuffins opskrift, og fandt frem til et helt fantastisk resultat, MUMS (vi var vidst flere i stuen fredag aften der var enige om de klart var på top 3 listen)



Opskriften har jeg fundet her, men har kopieret den og ændret en lille smugle i ingredienserne.


Opskriften er vældig nem; bland tørre ting sammen, bland våde ting sammen – mix, og vupti; muffins. De bevarede deres fugt flere dage, og koncistensen var superlækker, lidt brownieagtig. Det bliver bestemt ikke sidste gang jeg laver dem. Giver ca. 6 jumbomuffins, hvor en svare til 2,5 normale muffins.

200 g mel
1 tsk bagepulver
200 g sukker
50 g kakao
75 g mørk chokolade
ca. 25 g. knuste valnødder
1 1/4 dl mælk
1 æg
90 g smør
1½ dl yoghurt (græsk, skyr, naturel – hvad du har - jeg brugte fromage frais)

Bland mel, natron, sukker og kakao i en skål. Hak chokolade og kom den i melblandingen.  Smelt smørret og rør mælk, yoghurt og æg heri.  Bland indholdet af de to skåle – rør med et piskeris. Fordel dejen i muffins formene og bag dem i ca. 20 minutter ved 190 grader. (jeg bagte dem lidt længere da det var i jumbo forme)

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar