Sider

søndag den 18. september 2011

Pizzasnegle

Forleden dag bagte jeg disse pizzasnegle. Det er en super nem opskrift, jeg bruger somregel også lidt grovere mel. Har haft opskriften i mange år - og den er stadig lige god.



Opskrift:

10-12 stk,
3 dl lunket vand
25 g. gær
1 spsk. olivenolie
100 g. durummel
ca. 300 g. pizzamel eller italiensk hvedemel
2 tsk. salt

Fyldet kan man kombinere som man vil - jeg plejer gerne at bruge skinke og ost, og en hjemmelavet pizzasauce.

Opløst gæren i vandet - rør herefter olien, salt og durum melet i. Tilsæt til sidst hvedemel lidt ad gangen - til dejen er smidig. Lad dejen hæve til dobbelt størrelse under et vistestykke i ½-1 time. Del dejen i to. Herefter rulles dejen ud til et aflangt stykke hvor fyldet kommes på. rul dejen sammen til en rullade. Skær stykker af ca. 3 cm. Lig dem på bagepapiret og mas dem flade til snegle. Lad dem efterhæve i ca. 20 min. Bag dem herefter i 15-20 min. på 200 g. midterste rille.

Velbekomme :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar